Odpovede na otázky z článku Výnimočné deti

15.03.2020

Ako to vnímate vy? Máte doma alebo vo svojom okolí výnimočné dieťa a podarilo sa vám zavnímať jeho ducha, či dušu?

Všetky deti, najmä tie s problémami, ktoré ku mne postupne v posledných rokoch prichádzali, boli pre mňa výzvou. Ja osobne som sa kvôli tomu naučila (v rámci dlhoročného štúdia) pozerať sa na ne celistvo a snažiť sa pochopiť, kde je problém a teda nesúlad telesných článkov (fyzické telo, duša a duch). Na základe toho viem potom pomôcť s nastavením terapie.

Konkrétne je to napr. tak, že duša sa prejavuje v emóciách, ale aj v pohybe, hre...duch napr. v reči a samozrejme v myslení. Vskutku je to zložitejšie, ale dôsledným pozorovaním a spoluprácou s rodičom sa dá veľa vidieť a zistiť a postupne pomáhať. U autistického dieťaťa napr. sa duch vzďaľuje "....(povieme tomu že ide o poruchu inkarnácie tela JA). Úlohou terapie je teda pomôcť ducha "vtiahnuť do tela", teda pomoc s inkarnáciou tela JA.

Čo si myslíte o názore, že autisti poukazujú svojim vzďaľovaním sa nášmu svetu, svojou "nechuťou" byť tu a teraz, na trend, ku ktorému ľudstvo speje?

Veľa ľudí, aj odborníkov sa vyjadrilo, že aj táto porucha súvisí s celkovým odcudzením sa človeka svetu. K okolnostiam dnešnej doby patrí samota, absencia alebo až nechuť kontaktu, psychická "chudoba", tieto faktory vyjadrujúce autistu, už nie sú len o ňom, ale o mnohých.

Detský autizmus v sebe extrémne zahusťuje isté tendencie modernej existencie. Ponúka nám pohľad do budúcnosti, ktorá je nevyhnutná, ak sa určité jednostrannosti našej súčasnej existencie budú vyvíjať rovnakým smerom. Autizmus je appel, aby sme sa podieľali na stavbe ľudského sveta. (W. Holtzapfel)

Terapiou pre tieto deti je všetko, čo stimuluje aktivitu a rozpúšťa pasívne stvrdnutie dieťaťa. A to je aj návod ne terapiu pre svet. Buďme aktívnymi v zmysle ľudskosti, stávajme sa skutočnými ľuďmi, pracujme na tom intenzívne a "nenechajme sa stvrdnúť". Čo to znamená byť ľudský? Nenechajme sa manipulovať, budujme si naše cnosti.

Dajme prednosť nákupu na trhu. Stretnime sa naživo s remeselníkom, či gazdom, ktorý tovar vyrobil. Kľúč je v živých procesoch. Nejde o to, byť spiatočnícky. Ale určite sami uznáte, že tento pokrok, ktorý prináša umelé, nezdravé jedlo, nemôže byť pre ľudstvo dobrý. Zaznievajú aj také hlasy, ba vraj skryté dôkazy, že znečistená pôda môže mať podiel na tejto diagnóze. A potom samozrejme virtuálne reality. A mnoho ďalších dnešných fenoménov odľudšťovania. 

© 2018 Pedagogický denník
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky